Hiss/Diss

okej, ny hiss eller diss eftersom att jag är lite osäker på den här och hur den funkar så vill jag veta vad ni tycker :D
ridrepgrimman. Hiss/Diss?
jag dissar den nog faktist. man rider ju i repgrimma för att hästen är lyhörd på ryttaren och lyssnar till hjälper. då har man uppenbarligen tränat NH innan för att hästen ska förstå. men här så han du precis som ett sidepull. och då har du ju förlorat "repgrimman" iaf! man har ju repgrimman för att den ligger bättre på hästen och för att hästen känner lättare hjälper tydligare. men då är ju poängen helt förlorad med den här!
och det sutom så om alla som inte kan ska börja rida med den här så kommer det bli otroligt skarpt för hästen för att repet är såpass tunnt. vilket betyder att hästen kommer att få skavsår...
Men det är bara min åsikt, men jag vill veta vad ni tycker! :D jag dömmer inte någon för hur dom tycker, så skriv även om ni inte har samma åsikt som mig! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tror precis som du att det defenitivt kommer att bli skavsår, jag har sett bilder från folk som har använt denna typen av grimma och då har det efter ca bara 10 min ritt blivit ett blödande sår. Jag skulle då aldrig rida med ett sådant, om du drar repgrimman i handen så känner man ju själv liksom hur det bränner.

2011-02-07 @ 21:01:05
URL: http://miadotfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0