Anna, Pärla och Bafama

Japp det är då jag (Anna från stainless@bdb / ponnysesamestreet.blogg.se) som ska börja blogga här. Ska ge bloggandet en ny chans med lite ny inriktning den här gången. Har då två hästar, Pärla och Bafama. Skriver lite kort om dem så är det något ni vill veta är det bara att fråga!
Lojstas Pärla, "Pärla"
13 år
Gotlandsruss
Liten envis ponny med ett enormt hjärta. Hon är på pricken som mig, vilket är både till fördel och nackdel. Ena sekunden kan hon vara hur purig som helst, och nästa jätteglad och  positiv. Hon är f.d ridskole ponny, men hon har förändrats enormt sen den tiden. Hon är mer framåt nu , och hon står verkligen för sin vilja.
Bafama, "B"
7 år
Polskt varmblod
Bafama har jag inte alls haft så länge, och hon kommer från Estland. Eller från första början från Polen då. Hon är tävlad upp till 1.10 cm med sin gamla ägare och jag har tävlat med henne 4 gånger i höst. Går riktigt bra, och vi köpte väl mest henne främst för sin personlighet (mamma och jag fastnade totalt för henne vid första mötet) och ja, vi köpte väl henne dels för att jag skulle kunna fortsätta rida och tävla ordentligt. Jag är minsann nh inriktad, men för det betyder det inte att jag har något emot ridning. Det är så olika på häst, Bafama skulle verkligen tycka livet suger om hon inte skulle bli riden eller tävlad, hon älskar det och är alltid positiv och taggad till allt. Jag hoppas kunna arbeta med henne löst osv. men det är inte så att man hoppar upp löst på 1.66 häst som älskar att springa haha. Tyvärr har jag inte så stora träningsmöjligheter då jag inte har en ridbana, eller något sådant. Pärla rider jag löst delvis med, och det började vi med ute i terrängen och det gör vi fortfarande.

Kommentarer
Postat av: victoria

hahahahha, "hon tävlade 110 cm med sin förra häst"

2011-10-14 @ 22:23:05
URL: http://victoriashastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0