Backatipps

Nu när blogg.se äntligen sammarbetar med mig igen så tänkte jag slänga upp en bild på hur jag gör när jag ber Ior backa från ryggen helt löst. Bilden är inte så jättetydlig, så jag förklarar så gott jag kan här med :)
Först och främst använder jag mig av skänklarna som jag tar framåt mot hans bringa och rör dom lite i cirklar. Sen så lutar jag mig bakåt och använder mig av ljudkommandot "back".
Oftast så räcker detta för att han ska backa, men för att förtydliga mer för hoonm om han inte förstår så tar jag ett lätt tag i manen och drar lite lätt bakåt. Men oftast så räcker det med fötter och ljudkommando.
Hur började jag lära honom det här?
haha det är en ganska bra fråga för jag lärde honom det aldrig direkt utan han bara förstog.. Men första gången jag provade så hade jag en halsring till hjälp och tog lite i den samtidigt som jag tryckte lite lätt med fötterna på hans bringa. Men annars så förstod han ganska mycket själv vad jag menade ^

Kommentarer
Postat av: Jenny

En sak jag täntke på, ni kan väl skriva vem det är som skriver vilket inlägg? det är gjort på en del men man blir lite förvirrad xD

2011-10-18 @ 08:58:52
URL: http://beautyofweirdness.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0