Grindträning!

Träningen idag med Ior blev väldigt rolig för oss båda för vi gjorde lite nya saker. Eller aa först så tränade vi slalom från marken (agility) lös, och han kom tydligen ihåg det fast det var jättelängesen vi tränade på det. Men sen kom vi till den intressanta delen. Träning i bara halsring och träna att öppna och stänga grindar från ryggen! Men givetvis så började jag inte med riktiga grindar, utan hade två stolpar med ett rep imellan. Och först var han lite rädd för repet, men det släppte sen :) Och så villa han inte riktigt vara med när jag skulle stänga för han ville imellan stolparna och sen fort där ifrån... Och det blev jag lite frustrerad på, men sen så kom jag på att det faktiskt var jag själv som orsakade det, för det var min egen energi och frustration han reagerade på, inte repet. Så när jag var lugn själv så försökte vi igen, och det gick klockrent!
Känns skönt när man hittar fel på sig själv, och att det bara löser sig sen!
Tyvärr inga bider eller film, men får be någon ta kort eller filma nästa gång ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0