Intressant buga tipps från Sandra!

Jag vill inte lära ut över nätet alls, men igår när jag skulle träna hände mig en lite intressant sak som jag gjärna tar upp för att hjälpa andra. Det började med att jag skulle träna buga själv, vilket vi aldrig har gjort innan. Men så är ju Ior.. Ior. så han ville BARA äta en det höga gräset. Så jag blev först lite småsur, men kom efter en stund på att det är klart att jag ska utnyttja det! Så jag sa till honom att han inte fick äta, vilket gjorde honom väldigt frustrerad.. Och så började jag att göra som jag brukar för att få ner honom till en "bugaposition" och där gav jag "varsågod att ät" signal. Och han åt och var i buga samtidigt. Och när han sedan självmant gick upp så var det stopp på att äta igen. Efter bara några minuter så förstog han att såfort han är där nere så får han äta! Och vipps så började han försöka tänka själv HUR han skulle göra för att få äta.
Sen så klarade han det inte helt själv just denna gången, men det spelar ingen roll, för nu försökte han vilket är det viktigaste tycker jag. Så tipps till er som trickar eller bara tränar, skäll inte, utan utnyttja det istället! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0