Saknar sommaren!

<-----Saknar!!!!
Träningen idag gick usch! Vi samaretade inte alls, var lixom i "våra egna världar" och det gick bara inte bra. Han var pigg och sprallig, och jag gjorde fel. Han ville verkligen busa, det märkte jag redan när jag skulle hämta honom i hagen. Men jag var väll så inställd på att vi skulle träna, så det gick åt helvete... Han brukar ju älska att tr'na när han är pigg och busig, men jag vet vad jag gjorde fel redan från början så det var bara mitt fel att han tröttnade på mig. Eftersom att det gick så sjukt bra sist så hade jag för höga krav på oss att det skulle gå lia bra igen, och hade som KRAV att han skulle lyssna lika fint och bra som förra gången. Såna krav får man inte ha, han är en egen indivig och har en egen vilja och eget temprament som måste få variera! Sist hade jag inga krav och då gick allt klockrent, nu hade jag krav på honom vilket är fel, så därför gick allt åt helvete. Men jag hr lärt av mitt misstag och gör inte om det, så nu kan det bara gå framåt! :D
Och det sutom så visade det att jag har en väldigt ärlig häst, för är jag ärlig, snäll och gör rätt så är han snäll, mjuk och gör rätt. Så det är bra för hur skulle jag annars lära mig? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0