Underbar träning och bus!

Min häst fick mig att gråta idag. Av ren glädje. Du inser inte hur mycket du betyder för mig<3
Det började med att jag hämtade honom i halsringen. Han var något slö och var inte så jättepigg på att följa med, men han kom tilslut ändå. Jag tänkte bara värma upp honom lite från ryggen och sen bara ha markträning. Men vi började trava lite och han var sååååå mjuk! Så jag provade en liten galopp också, på volt helt löst på en åker (halsring då bara) där han i valiga fall brukar flippa ur och bli lite halvt galen! Provade andra varvet och lika bra där, kunde både korta och länga stegen och det sutom STÄLLA i galopp, vilket vi aldrig har lyckats med innan!
Så jag hoppade av och fortsatte lite från marken helt löst (utan halsringen) och började leka med honom lite. Och han fick ett frispel varkligen! Bockade och sprang som en galning runt mig. Och helt plötsligt vänder han och springer åt ett helt annat håll. Jag tänker att "nej fan nu sticker han iväg någonstans..." Men jag hinner knappt tänka det innan han bara tvärvänder, bockar och springer tillbaka till mig! Då bröt jag nästan ihop lite :')
Kanske inte låter så stort för er, men det är ett enormt framsteg för oss! annars när han har varit riktig busig så har han bara stuckit om han har varit lös, nu leker han inte genom att springa iväg, nu leker han MED mig. Känndes helt underbart<3
Har tyvärr inga bilder då jag inte hade någon fotograf, men tur det kanske för då hade det säkerligen inte varit samma sak ^^ Men jag har en film som kommer upp antingen här eller på min bdb när Ior leker med en tunna inne i stallet xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0